
Hållbara Nyheter

Boosta lymfsystemet
“Boosta Lymfsystemet” ny kurs av Karin Björkegren Jones om att förstå och boosta det viktiga lymfsystemet.

Hej Anna Blom!
Vi är så glada över att ha med Anna Blom i teamet. Hon är en riktigt etablerad modeprofil och nu på senare år - även en hållbar modeprofil.

Ingen ska behöva dö på grund av mode
Olyckan på Rana Plaza var enorm, men det är tyvärr inte ovanligt med olyckor och dödsfall i klädindustrin.
Och det är ingen slump.
När fast fashion är så billigt måste kostnader skäras ner någonstans.

Påskens godaste godis
Vår bästa Cecilia Folkesson delar med sig av ett superdundergott påskgodis. Hemmagjorda marsipanbollar! Uppdraget kom av vår kund Arvid Nordqvist som ville marknadsföra deras Maldonsalt.
Läses på egen risk - det här är såå gott!

Therese Lindgren i samarbete med Green Communication
Vi är så otroligt glada att berätta om vårt samarbete med en av Sveriges största (och nu hållbara) influencers - Therese Lindgren!

Hållbara podcast-tips
Att lyssna på en trevlig podcast kan ju vara riktigt skönt ibland. På promenaden, i solstolen eller när du lagar mat. I ett podcastformat kan mycket mer information delas och man får en betydligt större insikt i personerna bakom. Många av våra profiler har medverkat eller medverkar i en podcast eller flera podcasts, här kommer några tips för en mer hållbar lyssning!

GÖR JAG TILLRÄCKLIGT?
Kan jag ta i lite mer?
Jag är bara trött. Det är normalt som småbarnsförälder. Det ger säkert med sig. Så gick mina tankar flera gånger dagligen innan. Och en massa där till. Innan. Innan vad?
Jo, den där berömda väggen kom.

Att leva enkelt är svårt
Elisabeth om driver Sveriges största blogg inom minimalism, skriver i detta inlägg om friheten i att leva enkelt. Men hur kan det vara så svårt att leva enkelt? Läs ett inspirerande inlägg från Minimalisterna.

Varför influencer marketing?
Fler och fler företag har förstått den uppåtgående trenden och hoppat på socialmedia-marketing tåget, men varför?

Swappie!
Green Communication har haft många influencersamarbeten tillsammans med Swappie som alla hade olika användningsområden och perspektiv för varumärket.
Ett företag som är hållbart, ekonomiskt och smart. Det gillar vi!
Sedan starten 2016 har företaget växt i rekordfart, nu sex år senare finns de i 15 länder och har revolutionerat på den begagnade elektronikmarknaden. Deras tjänst går ut på att ta in använda mobiltelefoner och göra dem som nya igen. Bara att beställa och få en ny mobiltelefon levererad hem till dörren, med fin kartong och allt. Så bra!

Kampanj med Inika Superfoods
Inika Superfoods produkter är veganska och glutenfria - gjorda av naturliga ingredienser och sötningsmedel. Två riktiga favoriter bland våra influencers i influencer marketing kampanj har helt klart varit Coconut Chocolate och Glorius Greens.

Johanna Leymann coachar Therese Lindgren i hållbarhetsresan!
Att fast fashion industrin är old fashion är känt sen länge. Hur mår egentligen människorna bakom industrin och hur bli vårt klimat påverkat?
En av Sveriges största influencers Therese Lindgren gick i veckan ut med nyheten om att hon hädan efter inte kommer samarbeta med fler Fast Fashion företag. Bakom hennes beslut fanns många anledningar - men arbetarnas dåliga villkor och den höga belastningen på klimatet var de främsta. Till hennes hjälp klev en av Green Communications hållbarhetsexperter Johanna Leymann in och tillsammans tog de fram elva stycken krav på hennes framtida samarbetspartners.

Vegansk är inte lika med etiskt
Visste du att produkter får lov att märkas som veganska även om de inte är s.k. Cruelty-free? Alltså att produkten eller ingredienser har testats på djur, men inte innehåller några ingredienser från animaliskt ursprung och därför får marknadsföras som vegansk.

Veckans gröna recept
Enkelt och gott recept från vår kreatör Cecilia Folkesson.
Sötpotatisbiffar som är både enkla att laga och så goda så hela familjen kommer att älska dem!
Prova gärna och berätta vad du tycker :)

Restfest på Green Communication
Vi har inlett samarbete med Frankful. Till hjälp har vi anlitat Cecilia Folkesson och Portionen Under Tian som har tolkat Frankfuls tema: restfest och att vi ska ta tillvara på maten som så ofta kastas - svinnsmart!

Vi älskar Tise!
Ännu en lyckad hållbar influencer marketing kampanj med ett företag vi absolut älskar - Tise!
Tise hörde av sig och undrade om vi kunde hjälpa till att reda ut COP 26 och vad som egentligen bestämdes där i Glasgow. Det är ju ändå ett av de viktigaste klimatsammankomsterna under året. Jättespännande och nödvändig idé, tycker vi också!

Artikelserie om akne i VeckoRevyn
Tillsammans med vår kund EUCERIN lanserar VeckoRevyn en artikelserie under de kommande veckorna om bland annat akne och de problem som det kan medföra. För att hitta rätt i hudvårds-djungeln är ett bra tips att först ta reda på vilken hudtyp du har..

Vad är COP26?
Vad är egentligen COP 26 och varför är det så viktigt? Vi reder ut.

MSB +Portionen under tian
Krisberedskapsveckan är en årlig informationskampanj som ska öka människors motståndskraft inför samhällskriser och ytterst krig. Det är MSB- Myndigheten för samhällsskydd och beredskap - som ansvarar för att nå ut till så många svenskar som möjligt.

Who’s got the time to live sustainably?
Evelina Utterdahl som driver Earth Wanderess skriver om tid kopplat till hållbarhet. Har du tid att vara hållbar?