Case
I samarbete med C/O Gerd gjorde Hållbara Sara ett mycket framgångsrikt nedslag på Instagram. Nedslaget bestod av en instagram reel där Sara visar upp sin ℅ Gerds skincare routine och rekommenderar produkter från kollektionen. Sara delar även med sig av en rabattkod som gällde under kampanj perioden 25-31 augusti.
Samarbetet lämnade ett positivt avtryck på Saras följare och följdes av massvis med uppskattning i både kommentarer och i dm.
Under årets Noliamässa i Piteå bidrog Sara, även känd som Hållbara Sara, till att locka besökare och skapa engagemang kring hållbarhet och återbruk. Inför mässan publicerade hon ett nedslag på Instagram i samarbete med PMU och delade med sig av sina förberedelser, vilket fick stor uppmärksamhet.
Under mässan gång fortsatte hon att vara aktiv på Instagram, där gjorde ytterligare nedslag genom att dela sina upplevelser och hålla en livesändning med arrangörerna, vilket bidrog till ökad exponering och inspirerade fler att tänka hållbart.
Saras engagemang och medverkande har spelat en betydelsefull roll i att lyfta hållbarhetsområdet på mässan.
Under perioden april-maj postade Sara tre nedslag som alla hade olika framtoning. Inför sista nedslaget uppmanades hennes följare att ställa frågor som besvarades med en liveshopping tillsammans med Naturligt Snygg. Det visade sig att det fanns mycket funderingar kring hållbart solskydd, makeup och frågor om att navigera i hållbarhetsdjungeln.
Vi har ett framgångsrikt samarbete tillsammans med Eleplant - ett växtbaserat smör. Sveriges största vegankock Gustav Johansson, som driver “Jävligt gott”, är svensk ambassadär för varumärket och ska hjälpa Eleplant att lansera sina produkter på den svenska marknaden.
Gustav har marknadsfört Eleplant på mässor, workshops och event runt om i Sverige. För att boosta spridningen har vi även sett Eleplant i Gustavs sociala kanaler såsom Instagram, TikTok, Youtube, Facebook och på hemsidan.
Målet är att Eleplant ska finnas på hyllorna i matbutikerna senast 2025.
Matkreatören Gustav Johansson, känd för att driva Sveriges största veganska matblogg "Jävligt Gott" och den växtbaserade restaurangen ChouChou, har haft en unik pop-up-restaurang på Radisson Blu Waterfront Hotel i Stockholm. Detta innovativa samarbete är en del av hotellets strävan att erbjuda mer hållbar upplevelse för hotell- och Stockholmsgäster. De tog tillsammans fram en unik meny som resulterade i en gastronomisk upplevelse!
Hairlust x Green Communication = Sant!
Under våren 2023 inledde vi ett samarbete tillsammans med Hairlust som visade sig vara en “match made in heaven”. De ville ha en härlig och lättsam hållbarhetsprofil som älskar att pyssla med håret, och då tänkte vi direkt på Hållbara Sara. Samarbetet utvecklades sedan under 2024 med profilerna Cecilia Folkesson och Johanna Bladh.
GREEN BEAUTY DAY
Fotograf: Daniel Söderberg
Green Beauty Day är den ledande skönhetsmässan inom grön skönhet där hållbar, naturlig hud- och hårvård samt hälsa står i fokus. Mässan, som arrangeras av Green Beauty Day AB i samarbete med branschorganisationen NOC Sweden och Online Health Group, är en mötesplats för de senaste trenderna inom grön skönhet.
Deltagarna får möjlighet att träffa experter, lyssna på föreläsningar och köpa produkter till unika mässpriser. Under mässans första dag delas även det prestigefyllda skönhetspriset Organic Beauty Awards ut, som uppmärksammar framstående produkter inom naturlig och ekologisk skönhetsvård.
Teamet på Green Communication ordnade ett lanseringsevent för det hållbara varumärket Swappie och deras nya Premium Series.
Swappie är Europas främsta webbutik för köp och försäljning av rekonditionerade iPhones och en av våra längsta samarbetspartners.
Kravet var att hela eventet skulle gå i hållbarhetens tecken in i minsta detalj! Lokalen, maten, stylingen - ja allt!
Tack Swappie för ett magiskt event.
Comfydence är menstrosan som skapar trygghet, bekvämlighet och minskar oron under mens helt enkelt. Comfydence har hållbart, ekonomiskt och ett helt revolutionerande budskap. Vi är stolta att ha hjälpt Comfydence att marknadsföra sin fantastiska uppfinning som har hjälpt kvinnor i hela Sverige att ha en mer bekväm och klimatsmart mens varje månad.
Hälsan är det viktigaste vi har, och vi måste ta hand om den för att må bra. Apohem är ett nätapotek som skapar förutsättning för ett hälsosammare liv utan att ta tid från själva levandet.
Cecilia Folkesson har marknadsfört Apohem och deras olika produktsortiment under året. Hon har samtidigt delat kunskap om kvinno- och intimhälsa, solskydd och höstpepp efter semestern och mycket mer.
Vår klimatexpert Maria Soxbo gjorde en spännande kampanj tillsammans med Gokind.
GoKind har lanserat en app som ska hjälpa oss att byta till det grönaste elavtalet och få en betalning direkt på swish. Hur coolt! Under kampanjens gång fick vi följa Maria som berättar om konsumentmakt och hur vi kan utnyttja den. Välj de företagen som vill gott helt enkelt. Gokind är en tjänst som hjälper oss på rätt spår och det gillar vi såklart!
Dedicated ville visa upp sin superhärliga sommarkollektion.
Få företag kan producera nyproduktion och vara klimatsmarta, men Dedicated är ett av dem.
Under den här kampanjen tolkade Lina Paciello och Emelie Norberg Dedicateds kollektion. Vi fick superfina tips om hur vi kan styla plagg som funkar både på beachen och en chic city-look.
Kvalitet före kvantitet är något vi verkligen supportar.
Vi har jobbat länge med Matsmart och haft många roliga kampanjer tillsammans. En av många succéer var när Matsmart lanserade nya produkter under namnet: SAVED By Motatos där de har hittat nytänkande sätt för att rädda mat och ville såklart berätta det för så många som möjligt.
Under kampanjens gång har profilerna berättat om företaget och alla fördelar med att handla från deras matbutik. Goda, enkla och såklart billiga recept varvades med inspiration om att handla på Matsmart.
Våra profiler haft ett långt samarbete med Inika Superfoods.
Strategin har varit hållbarhet i grunden - såklart, men också kommunikationen att deras bars och plant shakes passar de flesta målgrupper. Allt är vegansk, enkelt att blanda och smakar så gott. What´s not to like!
Dear Lizette, Vegan Influencer, Gurgin, Karin Björkegren Jones och Lina Paciello gjorde sin egen tolkning och det blev en succé!
Modefrukost
I december 2021 hade Green Communication tillsammans med ‘Tise och Bang for the bucks ett hållbart frukostevent i Fabriken i Hammarby Sjöstad. 50 stycken härliga influencers kom för att lära sig mer om hållbarhet. I publiken fanns bland annat Sigrid Bernsson, tjejerna från Ångestpodden, Nina Campioni och Ebba Von Sydow.
Cop 26
Under klimatkonferensen COP 26, gjorde vi en film tillsammans hållbarhetsprofilerna Maria Soxbo och Emma Sundh, en kampanj med ‘Tise där de diskuterade COP26 och hållbart mode tillsammans med ´Tise programledare Elinor. En riktig succé!
Restfest på Green Communication!
Vid årsskiftet 2021/2022 gjorde två av våra största matprofiler Cecilia Folkesson och Portionen Under Tian ett givande samarbete med företaget Frankful. I deras sortiment hittar vi taco-ingredienser, tillbehör och annat smaskigt som är 100 % växtbaserat.
Begreppet restfest innebär att vi ska ta tillvara på maten som så ofta kastas - svinnsmart!
Artikelserie om akne publiceras i VeckoRevyn i samarbete med Eucerin
Vad har jag egentligen för hudtyp? Varför skäms jag över min akne?
Denna typ av frågor har varit ledande i Green Communications samarbete med VeckoRevyn och Eucerin. Unga, gamla, kvinnor och män - alla har vi eller känner någon som har problem med hyn och de flesta upplever att de skäms över dessa vanliga problem.
TACK Eucerin för att ni uppmärksammar och normaliserar det mänskliga i oss.
Hur väl förberedd är du om krisen eller kriget kommer?
Under förra årets krisberedskapsvecka, anordnat av MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) fick vår influencer Portionen Under Tian möjligheten att sprida information till fler om vad vi gör ifall krisen kommer
Stort tack till MSB för att ni valde en av våra profiler - ert jobb är extremt viktigt!