Hållbara Nyheter
SUMMERAR 2022
Vilket år! Det är alltid svårt att sammanfatta och plocka ut godbitarna då varje dag kommer med godbitar här på GC -vi växer, vi lär oss och vi utvecklas.
Här kommer ett litet axplock på vad som har hänt.
10 TIPS PÅ MER HÅLLBARA JULKLAPPAR
Julen står äntligen för dörren och med den en underbar möjlighet att få ge lite extra till dem man håller kär. Här kommer därför 10 tips på fina klappar som både miljön, mottagaren och din plånbok kommer uppskatta.
VÅRT SAMARBETE MED COMFYDENCE
Vi älskar Comfydence och det har vi gjort sedan februari 2021. Nu vid årsskiftet har vi samarbetat med det här fantastiska företaget i två år, det blir tillsammans mer än fem kampanjer och nästan tio profiler. Så coolt.
GC stöttar Kvinna till Kvinna
Green Communication har skippat julklappar och i år har vi valt att stötta Kvinna till Kvinna. Vi är så imponerade över det fina och viktiga arbete de gör för kvinnor runt om i världen.
Cissi Wallin och Aleksa Lundberg inleder samarbete med GC
Medieprofilen och journalisten Cissi Wallin och skådespelare och journalisten Aleksa Lundberg går in i ett nytt samarbete med varandra och samtidigt med agenturen Green Communication. Green Communications fokus ligger på hållbarhets- och jämställdhetsfrågor vilket möter upp profilernas höga ambitioner på områdena.
Hållbara Sara - föreläsning om hållbart mode
Hållbara Sara - En populär föreläsning om hållbart mode.
Kampanj Lindex - Lappa & laga
Vår första stora kampanj inför hösten blev den här gången underbara LINDEX! Något vi är så glada och stolta över. Men …hur tänker vi egentligen runt hållbarheten här?
"Att kommunicera hållbarhet"
Ett företags hållbarhetsarbete måste byggas inifrån och ut för att vara genuint och trovärdigt. Lär dig att just kommunicera mer hållbart och få de rätta verktygen för att bygga ett hållbart varumärke, skapa content som berör och lär dig hur du på bästa sätt kommunicerar hållbarhet utan att greenwasha.
Sofias Silverlining uppmärksammad i Dagens Nyheter
Dagens Nyheter uppmärksammade Sofia Larsson som är en av Green Communications populära föreläsare och författare till boken Gaslightad.
Ny podcast -Modetipset!
Vill du få smarta modetips på hur du förlänger livet på din garderob och inspiration samt stiltips? Den 27 augusti lanseras nya ”Modetipset – tips på hur du förlänger livet på din garderob”. I den här podcasten utforskar Emelie Norberg och Anna Blom allt inom secondhandmode och en mer hållbar stil
Kampanj med DEDICATED
Under den här kampanjen fick två av våra hållbara modeprofiler äran att visa upp plagg från Dedicated - ett bra alternativ när du måste köpa nykonsumtion. Kvalitet före kvantitet är något vi verkligen supportar.
Kampanj med Matsmart
Nu är det snart sommar och den inleds med ett härligt hållbar influencer marketing samarbete tillsammans med Matsmart - en annorlunda matbutik!
Therese Lindgren i samarbete med Green Communication
Vi är så otroligt glada att berätta om vårt samarbete med en av Sveriges största (och nu hållbara) influencers - Therese Lindgren!
Swappie!
Green Communication har haft många influencersamarbeten tillsammans med Swappie som alla hade olika användningsområden och perspektiv för varumärket.
Ett företag som är hållbart, ekonomiskt och smart. Det gillar vi!
Sedan starten 2016 har företaget växt i rekordfart, nu sex år senare finns de i 15 länder och har revolutionerat på den begagnade elektronikmarknaden. Deras tjänst går ut på att ta in använda mobiltelefoner och göra dem som nya igen. Bara att beställa och få en ny mobiltelefon levererad hem till dörren, med fin kartong och allt. Så bra!
Kampanj med Inika Superfoods
Inika Superfoods produkter är veganska och glutenfria - gjorda av naturliga ingredienser och sötningsmedel. Två riktiga favoriter bland våra influencers i influencer marketing kampanj har helt klart varit Coconut Chocolate och Glorius Greens.
Restfest på Green Communication
Vi har inlett samarbete med Frankful. Till hjälp har vi anlitat Cecilia Folkesson och Portionen Under Tian som har tolkat Frankfuls tema: restfest och att vi ska ta tillvara på maten som så ofta kastas - svinnsmart!
Vi älskar Tise!
Ännu en lyckad hållbar influencer marketing kampanj med ett företag vi absolut älskar - Tise!
Tise hörde av sig och undrade om vi kunde hjälpa till att reda ut COP 26 och vad som egentligen bestämdes där i Glasgow. Det är ju ändå ett av de viktigaste klimatsammankomsterna under året. Jättespännande och nödvändig idé, tycker vi också!
Artikelserie om akne i VeckoRevyn
Tillsammans med vår kund EUCERIN lanserar VeckoRevyn en artikelserie under de kommande veckorna om bland annat akne och de problem som det kan medföra. För att hitta rätt i hudvårds-djungeln är ett bra tips att först ta reda på vilken hudtyp du har..
MSB +Portionen under tian
Krisberedskapsveckan är en årlig informationskampanj som ska öka människors motståndskraft inför samhällskriser och ytterst krig. Det är MSB- Myndigheten för samhällsskydd och beredskap - som ansvarar för att nå ut till så många svenskar som möjligt.
GC gästbloggar på Backing The Future
Green Communication fick inbjudan att gästblogga hos Backing The Future. Här är hela inläget:
Världen närmar sig en katastrof.