Strategier för Influencer Marketing

Influencer Marketing är den snabbast växande branschen inom marknadsföring och omsätter högre summor än många andra traditionella kanaler. Vilka strategier finns och vilka skulle vara mest optimalt för ditt företag?

Instagram

Vår vanligaste förfrågan rör sig om samarbeten på Instagram - appen där många har byggt upp sitt varumärke från grunden. de flesta postar bilder i flödet eller Instagram-stories som visar en lite mer spontan sida av profilen. Numer har vi märkt att det rörliga formatet har blivit allt vanligare (Instagram-reels), då appen TikTok influerar våra sociala medier mer och mer. Här kan företag göra olika typer av sponsrade inlägg:

  • Livesänd cook-along

  • Traditionella flödesinlägg

  • Reels eller stories

De olika elementen går självklart att kombinera och anpassas efter kampanjens syfte.

Podcast

En del av våra profiler sprider även sin kunskap och inspiration i ljudproduktion. I podcast-format får vi lära känna personerna bakom på ett mycket djupare plan och det blir som en slags vänskap! Hos Green Communication finns de största inom hållbarhet, att synas i deras kanaler är en riktigt hållbarh stämpel!

TikTok och Youtube

Rörligt är kanske det mest trendiga för tillfället! Några av Green Communications profiler syns även på kanalerna Youtube och TikTok. Där kan en hitta på många kreativa idéer för ett sponsrat samarbete eller ambassadörskap, möjligheterna är oändliga. Det bästa kan vara att kombinera rörligt med stilla, kanske Youtube och Instagram?

Blogg och nyhetsbrev

Att sponsra ett blogginlägg eller nyhetsbrev kan vara väldigt effektivt om det görs på rätt sätt. Kanske har du en produkt eller ett företag som driver en viss fråga eller en produkt/tjänst som behöver lite mer ingående förklaring? Då kan blogg vara perfekt för dig eftersom profilen ges mer utrymme till att uttrycka sig.

Vill du ha hjälp med vilken strategi och kanal du ska använda?

Föregående
Föregående

Kampanj med Matsmart

Nästa
Nästa

Bli en klimathjälte!