Klimatrapportering går från viktig till brådskande – Green Communication utökar samarbetet med ZeroMission
– PRESSMEDDELANDE –
EU:s nya direktiv för hållbarhetsrapportering (CSRD) skapar ökat tryck på företag att kartlägga och rapportera sina klimatavtryck. För att möta denna växande efterfrågan utökar Green Communication sitt samarbete med ZeroMission. Genom detta partnerskap kan fler företag få tillgång till exakta klimatberäkningar och strategier för att minska sina utsläpp.
– Vi ser att företag behöver snabb och pålitlig hjälp för att navigera i de nya kraven. Samarbetet med ZeroMission gör att vi kan erbjuda våra kunder en integrerad lösning för klimatrapportering, säger Maria Ingels Carlsson, vd, Green Communication.
ZeroMission har lång erfarenhet av klimatberäkningar och hjälper företag att identifiera, mäta och minska sina klimatavtryck. Genom det fördjupade samarbetet med Green Communication integreras klimatdata direkt i en hållbarhetsplattform, vilket ger kunderna ett tydligt beslutsunderlag.
– CSRD innebär att klimatberäkningar inte längre är en fråga om goodwill, utan en affärskritisk del av bolagsstyrningen. Tillsammans kan vi hjälpa företag att göra mer än att bara rapportera – vi ger dem verktygen att faktiskt minska sina utsläpp, säger Henrik Juhlin, vd, ZeroMission.
Samarbetet är ett steg i Green Communications strategi att stödja företag i deras hållbarhetsarbete med praktiska, datadrivna lösningar. Genom att kombinera kommunikation och klimatdata får kunderna en helhetssyn på sitt hållbarhetsarbete – och ett försprång i den nya regulatoriska verkligheten.
För mer information, kontakta:
Johanna Palmqvist johanna@greencommunication.se 070 715 55 42
Ida Åberg Berzén ida.aberg@zeromission.se
Om Green Communication:
Green Communication startades 2020 och är ett svenskt impact-företag som hjälper små och medelstora företag att göra hållbarhetsresan, med hjälp av strategisk rådgivning, ledarskapsutbildningar, kommunikation och ett nätverk av gröna influencers. Målet är att göra hållbarhet och efterlevnad av regelverk, som CSRD, till en naturlig del av varje varumärkes strategi.
Om ZeroMission:
ZeroMission arbetar med att hjälpa företag att beräkna sina utsläpp, sätta strategier för att minska dessa och samtidigt binda koldioxid från atmosfären genom att köpa kolkrediter i högkvalitativa certifierade projekt för klimatfinansiering. Företaget har idag sjutton anställda och startade 2006.