IKEA ber dig att vårda det du redan har

IKEA.png

Jag en tid när livet ständigt förändras och våra hem är viktigare än någonsin städar många ut och organiserar för nya behov. Då visar IKEA att det finns ett annat liv för sina produkter. Med budskapet ”Möbler som följer med när livet förändras” vill IKEA inspirera oss till att återanvända, renovera, göra om och lämna vidare det vi redan har.

Jag kampanjer som börjar rulla den 11 januari visum hur den ikoniska hyllan KALLAX framkallar nostalgiska minnen, från flera tillfällen och användssätt, och sedan renoveras för att passa dagens liv. Eller hur vemodigt det kan vara att ge vidare dockhuset FLISAT till ett yngre syskon.  

Budskapet ”Möbler som följer med när livet förändras” speglar också att föremål rymmer minnen, berättar historier och är speciella eftersom de påminner oss om viktiga delar av våra liv.

Jag den nya kampanjen vill IKEA lyfta fram våra produkter långa livslängd och få fler att värna det har redan i sina hem. De vill inspirera till ett mer hållbart liv hemma, men vi vet att vägen detta går via enorma och dramatiska förändringar, utan med små steg i rätt riktning som tillsammans skapar stor förändring.

Ord som cirkulär ekonomi kan kännas långt ifrån vardagslivet. De ville därför skapa en känsla av nostalgi som alla kan känna igen sig i och uppmuntra till att återuppleva den gamla goda tiden genom att återanvända sina gamla möbler.

Föregående
Föregående

Valpboom under coronaåret

Nästa
Nästa

Priset viktigast när konsumenten väljer elbolag – hållbarhet först på en fjärdeplats