Yaytrades designsatsning nominerad till Svenska Designpriset
I våras lanserade Yaytrade en uppdaterad version av plattformen för att göra det enklare för millennials att handla premium second-hand och utgående lager från modebolag. Designsatsningen har nominerats till Svenska Designpriset i kategorin e-handel.
- Vi är stolta och hedrade över nomineringen till Svenska Designpriset. Intresset för att handla second-hand växer hos konsumenterna samtidigt som modekedjor börjar ta action på deras utgående lager och samples. Tidigare har fysiska second-hand butiker och outlets dominerat branschen, Yaytrade vill därför göra det mer tillgängligt och fräscht att köpa och sälja premium second-hand online, säger Jon Berglund, medgrundare och CPO på Yaytrade.
Svenska Designpriset är hela Sveriges tävling i design och kommunikation som är öppen för alla som arbetarmed grafisk design, formgivning och visuella kommunikation. Yaytrade är nominerad i kategorin e-handel. På hemsidan designpriset.se finns mer information om tävlingen och omröstningen som startar 14:eseptember.