En grön influenceragentur

Bild: Grundare Maria Ingels, profilerna: Sheila Arnell, Johannes Cullberg, Cecilia Folkesson och Kajsa Norrman.

Bild: Grundare Maria Ingels, profilerna: Sheila Arnell, Johannes Cullberg, Cecilia Folkesson och Kajsa Norrman.

Influencer marketing blir allt vanligare och många företag använder sig av byråer för att hitta rätt influencer att samarbeta med. Samtidigt har hållbarhetsfrågan ökat på många bolags agendor, och nu väljer en ny agentur att slå två flugor i en smäll.

Det handlar om Green Communication, GC, som startades av Maria Ingels för ungefär ett år sedan. Hennes tanke är att rikta sig specifikt till influencers och varumärken som är nischade inom hållbarhet, och att hjälpa dem att hitta varandra. I byråns stall finns för närvarande runt 25 influencers som till exempel träningsprofilen Kajsa Norrman, kostrådgivaren Cecilia Folkesson och Paradiset-grundaren Johannes Cullberg. Med på tåget är även yogaprofilen Sheila Arnell, som driver About Yoga och arbetar med bland annat Aftonbladets Wellness, samt författaren och poddaren Johanna Leymann, som har grundat intresseorganisationen Klimatklubben.


Bland bolagets kundföretag syns bland annat Matsmart, Blocket och Swappie och Årstiderna.

I den klimatkris som vi befinner oss i så är den enskilda konsumentens val av stor betydelse. Influencers, som är påverkare, har en stor möjlighet att inspirera och påverka oss alla att välja mer hållbara alternativ. Influencers på GC tipsar och informerar sina följare om att till exempel äta mer ren och närproducerad mat, att minska sin konsumtion, välja second hand och våga fråga om gröna fonder, för att ta några exempel, säger Maria Ingels till Influens.se.

Vi människor blir påverkade av vad andra gör, har vi en idol som har valt tåget för att ta sig till sin semesterort istället för flyg så inspirerar det fler att faktiskt bli medvetna och även själv våga göra mer hållbara val.

Läs hela artikeln på: Influens.se

Alla influencers på Green Communication finns presenterade här

Föregående
Föregående

Stor hållbarhetsprofil ansluter till Green Communication

Nästa
Nästa

Livet är sällan vad det ser ut som