Att köpa influencersamarbeten

Hej, kära mediaköpare! Låt oss prata lite om det här med att köpa samarbeten med influencers.

Grön kommunikation är ett säljbolag där vi har valt att bara jobba med influencers och sajter som skriver och står för hälsa & hållbarhet. Vi började alldeles nyss och har redan ett gäng fantastiska personer som jag samarbetar med. Stoltare kan ingen vara!

 Ni kan ju ana hur bra det känns i magen att sälja samarbeten med veganska hudvårdsmärken, Blockets brandingkampanjer och matkassar som säljer vegetariska menyer för hela familjen. Förutom att Influencers får ekonomi att fortsätta skriva bra saker och mitt företag får ekonomi att fortsätta sälja fler och större hållbara kampanjer och rekrytera fler och större influenser så är den största och bästa vinningen att följa tills dessa konton inte blir påverkade på ett dåligt sätt. De hetsas inte att köpa, se ut eller göra saker de inte kan eller har råd med. Här pratas det hållbarhet, du duger som du är, köp inte nytt - köp inte alls! Laga, hyr, byt eller köp second hand.

Vi får kanske först reda ut vad då en hållbar influencer är. Inte det lättaste svaret. Det är för mig enklare att svara på vad en hållbar influencer INTE är. Nu vill jag inte hänga ut någon då jag försöker tro och tycka gott om alla. Men föreställ dig en tjock som sitter på sin beiga, tjocka superlyxiga vardasgsrumsmatta med perfekt slingat hår, makeup sitter som ett smäck och med ett bländande vitt leende visar upp sina nya topp som slutar mitt på den perfekta lilla magen. Louis Vuitton-väskan ligger i längd i soffan bakom och hon har ätit SUSHI till lunch med flickor. Ja du fattar måste budskap som egentligen sipprar ut..shopping, kroppsshets, pengar, botox, lycka i en ny handväska, inget får vara fel eller stökigt utan sitter på golvet där helt perfekt men ja just det, deprimerad är hon såklart, fast med en konstig guldinramning ... nä det rimmar liksom fel. Det är inte en bra förebild.

Jag vill däremot att du kikar lite på de som skriver och står för det riktiga (och viktiga) jag livet. Som har ett enda budskap:

Du. Duger. Precis. Som. Du. Är.

 

Valkar, osminkat, pank, tjock, smal, bi, trans, peruker. Allt är bra det är det perfekta. De skriver om second handfynden, veganska mattips, PMS, skånska slätter och söders höjder, ekologisk hudvård som har fått deras hud att skimra. De gör cykeluppror och är arga för att inga delar med klimatpolitiken. Det finns feminister som alltid står på kvinnors och de svagare i samhällets sida. Är inte DET vad vi ska läsa och bli influerade av? Är inte det vad våra barn ska ha som förebild hur man ska vara och se ut? Är det inte där du och ditt varumärke ska få skina?

 

Jag skriver till dig nu och tänker att du vill försöka också vara hållbar. Att ditt varumärke också ska synas i rätt format och i rätt innehåll. Men vad får du för räckvidd? Ja, jag kan erbjuda dig flera hundratusen klimatsmarta, kräsna, köpstarka och jäkligt medvetna tjejer och killar, om det kan vara intressant? Ditt budskap blir dessutom paketerat och presenterat av din målgrupps bästa kompis som intygar att just den här varan eller tjänsten skulle de själva välja, så varför inte du?

 

Så nu frågar jag dig, kära annonsör; Vad skulle en sådan tjänst vara värd för dig? Och viktigaste frågan .. Tror du att ditt varumärke skulle godkännas av våra influenser?  

Välkommen att höra av dig så kan vi prata lite mer. Tack för att du läste!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Föregående
Föregående

Det är bråttom Nu

Nästa
Nästa

Var Snäll!